Forældresamarbejde

Hylderne og rullegardinerne i Stokrosen er hængt op af forældre. Hængekøjestativet og sandkassen på legepladsen er bygget af forældre. Det samme er nogle af reolerne til legesager. I Stokrosen har vi et tæt samarbejde med forældrene. Vi vægter forældresamarbejde og forældreinddragelse højt, fordi vi tror på, at vi gennem et åbent og godt samarbejde kan skabe de bedste og tryggeste rammer for børnene. Derfor bestræber vi os på at have daglige, nære snakke med forældrene, når de kommer og henter deres børn.

Vi har samtaler med forældrene vedrørende børnene, hvor vi blandt andet bruger skemaer, hvorpå forældrene kan beskrive barnet, som de ser det. På den måde bliver barnet både beskrevet med forældre- og pædagogbriller, således vi i fællesskab ud fra beskrivelserne kan udarbejde en handleplan både til hjemmet og Stokrosen.

Forældrenetværk

To gange om året holder vi forældrenetværk, hvor vi laver hold, der mødes cirka fire gange indenfor et halvt år. Formålet er at opbygge relationer og udveksle erfaringer. En mindre gruppe forældre inviteres til at mødes om et tema vedrørende det at have børn i alderen 0-6 år.